Little by little, ...

Saturday, August 27, 2005

IBMがその秘密を共有する

低価格競争に敗れたビッグブルーがその主要技術の提供によって市場を拡大するかもしれない。そして自身の可能性を加速している。

それは IBMの悪夢だ。バンガロールでのカンファレンスルームで、Wiproで働く小売店の専門家チームが主要なアメリカの小売店チェーンのためにコン シューマエクスペリエンスを再設計している。彼らは几帳面にレジの辺りを点検している。その顧客はそのプロセスを芸術の領域にまでしたいと思っている。そ してWiproの聡明で熱心な44歳の小売店ソリューションのジェネラルマネージャであるSrikant Shankaranarayanaは、コンサルタントやエンジニアにタフな質問をするように薦めている。「店員は携帯用の精算装置を持ち歩くべきか?もし くはレジのところに立っているべきか?」「どの商品がコンピュータを使って管理されるべきか?」「必要以上に安売りの宣伝をしないことを確実にするために は、データベースにどのくらいの情報が必要か?」

それらはまさにIBMが小売業の顧客の代わりに尋ねられたい種類の質問だ。
(続く)

from

Fortune

Crunched by low-cost competition, Big Blue is betting that giveaways of precious technology will expand the market—and boost its own prospects.

It’s IBM’s nightmare. In a conference room in Bangalore, a team of retail experts at software company Wipro are redesigning the consumer experience for a major U.S. retail chain. They’re methodically evaluating the checkout area. The client wants its processes to be state of the art, and Srikant Shankaranarayana, Wipro’s brainy, intense 44-year-old general manager for retail solutions, is pushing his consultants and engineers to ask tough questions: Should salesclerks carry handheld transaction devices or stand at cash registers? Which merchandise should be tracked electronically? How much information needs to be in the database to ensure that discount promotions don’t last longer than necessary?

Those are exactly the kinds of questions that IBM wants to be asking on behalf of retail customers

IBM Shares Its Secrets

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